Nieuwe campagne gericht op toeristen in New York

18 maart 2013 door Nina Bergh

Burgermeester Bloomberg en het marketingteam van de stad New York lanceerden afgelopen week een nieuwe toeristencampagne genaamd Neighborhood x Neighborhood. Met de campagne willen ze aandacht vestigen op de minder bekende wijken buiten het toeristische centrum van New York.

De stad New York bestaat uit vijf stadsdelen: Brooklyn, The Bronx, Manhattan, Queens en Staten Island. De Neighborhood x Neighborhood campagne is gericht op het belichten van de verschillende wijken in deze vijf gebieden. De aandacht gaat vooral uit naar wijken waar de afgelopen jaren veel hotels, restaurants, winkels en andere faciliteiten zijn bijgekomen.

De campagne begint met het promoten van de wijken Bushwick, Fort Greene en Williamsburg in Brooklyn. Williamsburg groeit al een aantal jaren in populariteit. De wijk kent veel kleine kunstgaleries en een relaxte sfeer die vooral veel jongeren aanspreekt. Fort Greene is de ideale plek om de typisch ‘brownstone houses’ te bewonderen. Voor nieuwe innovatieve projecten moet je in Bushwick zijn. De vele oude industriële gebouwen worden één voor één omgetoverd tot, restaurant, winkel, kantoor of nachtclub.

New York genereert ontzettend veel inkomsten uit het toerisme. In 2012 werd voor de zoveelste keer het record aantal bezoekers gebroken. In totaal bezochten 52 miljoen toeristen de populaire Amerikaanse stad. Het doel voor 2015 is 55 miljoen bezoekers te mogen ontvangen. Dit aantal is goed voor een omzet van ongeveer zeventig miljard dollar.

Specialisten Amerika

Meer Amerika.nl